استیو
تا کنون مصاحبه های زیادی انجام داده .. حرف های بسیار الهام بخشی که او
در ۱۵ سخنرانی خود زده است را دوست دارم در اینجا بنویسم
طراحی اون چیزی نیست که به نظر میرسه و ما فکر میکنم و طراحی چیزیه که نشون میده ما باید چگونه کار کنیم
معیار کیفیت برای بعضی از مردم فقط محیطی است که در آن زندگی میکنند ، نه آرزوهایی که دارند
اگه من رو به عنوان اصلاح گر جهانی انتخاب کنند با چکش برای اینکار اقدام میکنم
تمایز بین رهبر و پیرو نوآوریست
شما
نباید از مشتری بپرسید که چی میخوان و به زور اون چیزی رو که میخوان بهشون
بدید ، باید اون ها رو به سمت چیز های نو و جدید سوق بدید
گاهی
اوقات شما فقط میخواید نوآوری کنید و نمیتوانید، کاری که میکنید اشتباه
است . کار بهتر این است که برای حل مشکل خود به آن اعتراف کرده و از دیگران
کمک بخواهید
تقریبا ، اپل و همچنین دل تنها کسانی هستند که فقط برای پول کار نمیکنند ، اون ها فقط و فقط برای نو آوری کار میکنند
بسیاری
از شرکت های موفق کار خود را از کم به زیاد شروع کرده اند و شایدم این
انتخاب درست باشه . انتخاب یک مسیر کاملا متفاوت از سایر مسیر هاست ، برای
مثال ما همیشه بر این باور بودیم و هستیم که اگه در مقابل مشتریان یک محصول
ایده آل و تمام استفاده رو بزاریم اون ها هم حاضر میشن سر کیسه رو شل
کنن..
ما
برای ساخت محصول بعدیمون سه سال وقت داشتیم ، برای همین از مشتریامون
پرسیدیم چه چیزی رو نیاز دارن و همچنین چه چیزو رو از ما میخوان و در نتیجه
ما کامپیوتری رو ساختیم که بر حسب گفته های مردم بود و این کار تمام
مشتریای ما رو خوشحال کرد ، منظور من اینه که نظر مشتری از همه چیز واجب
تره.
هیچ کس مردن را دوست ندارد ، حتی افرادی که معتقدن به بهشت
میرن هم از مرگ فرار میکنن با این حال مقصد همه ی ما مرگه هیچ کس و ناکسی
نتونسته از اون فرار کنه و به اعتقاد من این همون چیزیه که باید باشه ، چون
مرگ بهترین اختراع زندگی و خداونده ، مرگ عامل تغییر در زندگیه ، پاک کردن
دوباره ی ما از گناهان برای قدم گزاردن در راهی جدید ، بالآخره روزی نوبت
شما هم میرسه ، ولی به تدریج ، به نوبت و طولانی ، برای همین نباید وقت رو
از دست بدیم ، ببخشید که این صحبت ها رو میکنم ، اما حرف راست گفتن داره.
هر
بار در حالی که بک محصول، انقلابی به پا میکند و همه چیز را تغییر میدهد
.. باید خوش شانس بود که در این راه قدم گزارد … اپل بسیار خوش شناس بوده
که چندید محصول انقلابی را فقط برای خود و کار کنان خویش ثبت کرده است
اگر
پول دار ترین آدم دنیا نیز بمیرد برای من مهم نیست …. برای من مهم اینه
وقتی به رختخواب برم که کار بسیار مهمی در طول روز انجام داده باشم.
نوآوری
به چیزی بیشتر از پول و ثروت ختم میشود . هنگامی که اپل روی کار آمد ، آی
بی ام در حال سودجویی بیشتر بود … نوآوری اینه که مردم به رهبری شما ایمان
داشته باشند و شما رو قبول کنند.
من از موفقیت مایکروسافت
غمگین شدم — من هیچ مشکلی با اون ها ندارم ، اون ها توی قسمت های متعددی
موفقن . مشکل من اینه که اونها سه برابر نرخ روز جهان محصولاتشون رو
میفروشن.
برچسب ها : موفقیت، خلاقیت، کارآفرینی، مدیریت، استیو جابز، گفته های جالب از استیو جابز
رهبری یک فعالیت کارآفرینانه نیز، ویژگی ها و خصوصیات خاصی را می طلبد. این نوع رهبری مثل باغبانی است! وقتی گوجه فرنگی می خواهید، بذر آن را در خاکی حاصلخیز می کارید و تحت مراقبت پر مهر خود قرار می دهید، آبیاری می کنید و نور مناسب فراهم می کنید تا به عمل برسد. کارآفرینان سازمانی نیز مثل باغبان از ایده های خود مراقبت و حمایت می کنند تا به نتیجه برسید.
یک کارآفرین سازمانی باید با تمام جنبه های فضای سازمان، آشنا شود. دور اندیشی و انعطاف پذیری داشته باشد. این افراد رویا پردازانی چیره دست هستند که هر ناممکنی را می توانند تصور کنند. رهبر یک فعالیت کارآفرینانه باید رویایی در سر داشته باشد و بتوانند برای قبولاندن رویای خود به دیگران، از پس مشکلات و موانع برآید. کارآفرینی سازمانی، رهبری محافظه کار و در حفظ وضع موجود نیست.
بلکه انعطاف پذیر بوده و آماده پذیرش و حتی مشوق تغییر است. هر تهدید و چالشی می تواند برای یک کارآفرین سازمانی، تبدیل به یک فرصت برای خلق چیزهایی جدید شود. پیتر دراکر در این زمینه جمله ی جالبی دارد: «هنگامی که از آسمان، مائده ی آسمانی می بارد، عده ای چتر بر سر می گیرند و عده ای به دنبال قاشق بزرگ تر می گردند!» کارآفرینان سازمانی، همیشه در جستجوی قاشق بزرگ تر هستند.
یک رهبر خوب فعالیت های کارآفرینانه می تواند از هر کسی قهرمان بسازد. کارآفرین سازمانی برای حمایت از فعالیت های تیم در اجرای ایده اش باید ائتلافی از پشتیبانان را تشکیل دهد. جلب نظر مثبت سرمایه گذاران، مدیران رده بالا، سهامداران و سایر گروه های ذینفع می تواند در دلگرمی هر چه بیشتر تیم کاری، بسیار موثر باشد.
اریکا در سال 88 برند سال ایران شد، بالاتر ازهاکوپیان و
گراد. انتخابکننده هم در وزرات بازرگانی بود. این انتخاب در همهی رشتهها انجام شده
بود و برندهایی چون تولیپرس، فرش شفقی تبریز، و چندین برند معتبر دیگر هم حضور
داشتند. سال 88 اولین سال این انتخاب بود و قرار است هر پنج سال یک بار هم برگزار شود،
بنابراین اریکا هم اکنون برند برتر عرصهی پوشاک است.
در سال 89 محمدحسن سیدشجاع مدیر برتر در عرصهی پوشاک شد و در
همان جشنواره تندیس این عنوان و تندیس جوانترین مدیر کشور را از دست معاون رئیس
جمهور دریافت کرد. در سال 90 اریکا در کنار گروه خودروسازی سایپا، ایرانول، مس
سرچشمه، عظیمزاده، پاکنوش و .. . . به عنوان یکی از ده شرکت برتر توسعه ملی
انتخاب شد.
در همین سال، در مسابقه جهانی پوشاک که در دبی برگزار شد،
ایتالیا اول شد، فرانسه دوم، اسپانیا سوم و برای اولین بار در تاریخ ایران، ایران
چهارم شد و این بالاترین مقام ایران در عرصه پوشاک را، این جوان مدیر با برندش
اریکا به دست آورد. هم اکنون ترکیهاز آنها دعوت کرده که در کنار برندهای بزرگی چون بریبری،
شنل و برندهای بزرگ دیگر، حضور داشته باشند. اولین برند ایران در زمینه لباس
هستند کهایزو 9002 گرفتهاند و خط تولیدشان کاملا ایزولهاست.
اینها همه بخشی از موفقیتهای محمد حسن سید شجاع است. در سال
89 به عنوان یکی از سه مشتری برتر بانک ملی از نظر گردش حساب برگزیده شد و به
تائید هیات امنای بازار رضا، بهترین مغازهدار بازار انتخاب شدهاست. بیش از هزار نفر
در مجموعه تولید و صدها نفر در مجموعه بازاریابی، فروش، حقوق و طراحی شرکت او
مشغول به کار هستند و اولین برند ایران است که سبک فروششان به صورت همایش است. همهی
اقدامات لازم برای معرفی مدلهای مختلف تولیداتش انجام میدهد و تنها برندی است
کهاین کار را به دقت و جدیت پیگیری میکند.
اینها همه فاز اول طرحهای این جوان موفق و مدیر است. وقتی میپرسم
آیا این کهالان به دست آوردهای رویایت بود؟ میگوید: «نه، فعلا رویایم این
است که در ده شهر مهم اروپا، اریکا به عنوان نمایندگی کشورمان حضور داشته باشد.
انشاءاللهاز سال ۹۱ این کار را خواهم کرد.»
محمد حسن سید شجاع متولد سال 1361 است.
برچسبها: کارآفرینان موفق, مانتو اریکا, کارآفرینی, محمد حسن سید شجاع, مصاحبه با کارآفرینان
بیل گیتس در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۵۵ متولد شد و در کنار دو خواهرش در سیاتل رشد کرد. گیتس در خانوادهای به دنیا آمد که از تاریخی غنی در تجارت و سیاست و خدمات اجتماعی سرشار بود. پدرش ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشناسان شهر سیاتل بود و مادر او آموزگار مدرسه و یکی از اعضای هیأت مدیرهٔ یونایتد وی اینترنشنال (United Way International) بود که در امور خیره نیز فعالیت داشت.
password:hemnkhezri
ازدیاد جمعیت و بیکاری همواره یکی از مشکلات اساسی جوامع به ویژه کشورهای در حال توسعه بوده است. در ایران نیز ترکیب جمعیت جوان کشور، ضرورت ایجاد فرصت های شغلی جدید و نیز روند مستمر کاهش ذخایر نفتی از علل عمده اندیشیدن سیاستگذاران کشور به منبع سهل الوصول دیگری غیر از نفت یعنی ابتکار، خلاقیت و نوآوری می باشد.
برای دانلود مقاله اینجا را کلیک نمایید.
برای دانلود مقاله ای دیگر اینجا را کلیک نمایید.
کارآفرینی و ارتباط آن با بازاریابی برای دانلود کلیک کنید