کارآفرینی

کارآفرینی

کارآفرینی، نحوه تصمیم گیری کارآفرینان، کارآفرینی با سرمایه کم، کارآفرینی در ایران
کارآفرینی

کارآفرینی

کارآفرینی، نحوه تصمیم گیری کارآفرینان، کارآفرینی با سرمایه کم، کارآفرینی در ایران

نکته‌هایی از کارآفرینی برای رسیدن به فکر و ایده جدید

ز کتاب دو هزار نکته‌ی کارآفرینی ، نوشته: دکتر محمد احمد پور داریانی

یکی از مسائلی که می‌تواند یک کارآفرین را کاملاً ذوق‌زده کند و به هیجان آورد، رسیدن به یک فکر و ایده‌ی جدید است. محصولی جدید، راهی نو، طرحی تازه و کاری متفاوت می‌تواند در آنان ایجاد انرژی کند و آن ها رابرای رسیدن به نمونه‌ی عینی یک ایده‌ی ذهنی برانگیزد.


کارآفرینان معمولاً برا ی انجام کارها و فعالیت‌های خود از ایده‌های نو کمک می‌گیرند. ممکن است این ایده و طرح جدید زاییده‌ی ذهن خود کارآفرین باشد.

در غیر این‌صورت از ایده‌های کارکنان خود کمک می‌گیرد و به استقبال نظرهای بدیع آنان می‌رود. به عبارتی دیگر مهارت ویژه‌ی یک کارآفرین اولا توانایی شناسایی افرادی است که ایده‌های بکر و عملی در ذهن دارند، ثانیاً توانایی ایجاد فضایی مساعد برای پرورش طرح‌های آنان است.

بدین ترتیب سازمانی که با مدیریت یک فرد کارآفرین فعالیت می‌کند مرکزی برای رشد و پرورش استعدادها و ایده‌هایی ناشناخته است. ایده‌هایی که بعضاً مضحک و عجیب به نظر می‌رسد. کارآفرینان بر روی همین ایده‌ها سرمایه‌ی فکری، زمانی و مالی می‌گذراند تا شکوفه شوند. حتی بسیاری از کارآفرینان بر این باورند که یک ایده‌ی موفق آن است که در ابتدا اعجاب همگان را برانگیزد و حتی آنان را به خنده وا دارد.

بهترین ایده ها از منشی ها و دانش آموزان به دست می آید.( ساموئل والتون)

ایده می تواند به خاک بخورد یا به جادو تبدیل شود ، این بستگی به فردی دارد که با آن برخورد می کند.(ویلیام برنباخ )

همواره افکار خود را روی کاغذ بیاورید و نگذارید از ذهنتان فرار کند. ( دکتر رابینز)

فکر خوبی دارید؟ چرا نشسته اید؟ کاری برایش بکنید . ( مارک تواین)


  ادامه مطلب ...

تحقیق بازار چیست؟


تحقیق بازار،تحقیقات بازار


چرا تحقیق بازار انجام می‌ گیرد؟


اطلاعاتی که از تحقیق بازار بدست می‏آیند از آندسته‏ای نیستند که تنها فایده آنها دانستنشان است و اصطلاحاً اطلاعات عمومی بشمار رود بلکه تحقیق بازار باید بتواند راهنمای شما در تصمیم‏گیریهای استراتژیک کسب و کارتان باشد این تحقیق هنگامی باارزش است که بتواند منشاء درآمدی بیشتر از هزینه‏ای که ایجاد کرده باشد فرض کنید که شما در یک بررسی به یکی از نیازهای پاسخ‏گفته‏نشده مشتریان پی ببرید بر این اساس شما می‏توانید محصول یا خدمت جدیدی ارائه دهید یا در محصول فعلی تغییراتی متناسب با این نیاز ایجاد کنید. 
تحقیق بازار ارتباط شما با مشتریان فعلی و بالقوه‏تان برقرار می‏سازد و به شما کمک می‏کند تا فرصتها را در بازار تشخیص دهید. به‏عنوان مثال اگر شما بخواهید یک خرده‏ فروشی در یک موقعیت خاص جغرافیایی برپا کنید و متوجه شده‏اید که هیچ خرده‏ فروشی مشابهی در حال حاضر وجود ندارد شما در واقع یک فرصت مناسب را یافته‏اید. این فرصت موفقیت هنگامی ارزشمندتر خواهد بود که در آن منطقه تعداد زیادی از افراد مناسب بازار محصول شما سکونت داشته باشند.

  ادامه مطلب ...