کارآفرینی

کارآفرینی

کارآفرینی، نحوه تصمیم گیری کارآفرینان، کارآفرینی با سرمایه کم، کارآفرینی در ایران
کارآفرینی

کارآفرینی

کارآفرینی، نحوه تصمیم گیری کارآفرینان، کارآفرینی با سرمایه کم، کارآفرینی در ایران

خصوصیات رهبری در کارآفرینی سازمانی





رهبری یک فعالیت کارآفرینانه نیز، ویژگی ها و خصوصیات خاصی را می طلبد. این نوع رهبری مثل باغبانی است! وقتی گوجه فرنگی می خواهید، بذر آن را در خاکی حاصلخیز می کارید و تحت مراقبت پر مهر خود قرار می دهید، آبیاری می کنید و نور مناسب فراهم می کنید تا به عمل برسد. کارآفرینان سازمانی نیز مثل باغبان از ایده های خود مراقبت و حمایت می کنند تا به نتیجه برسید.

یک کارآفرین سازمانی باید با تمام جنبه های فضای سازمان، آشنا شود. دور اندیشی و انعطاف پذیری داشته باشد. این افراد رویا پردازانی چیره دست هستند که هر ناممکنی را می توانند تصور کنند. رهبر یک فعالیت کارآفرینانه باید رویایی در سر داشته باشد و بتوانند برای قبولاندن رویای خود به دیگران، از پس مشکلات و موانع برآید. کارآفرینی سازمانی، رهبری محافظه کار و در حفظ وضع موجود نیست.

بلکه انعطاف پذیر بوده و آماده پذیرش و حتی مشوق تغییر است. هر تهدید و چالشی می تواند برای یک کارآفرین سازمانی، تبدیل به یک فرصت برای خلق چیزهایی جدید شود. پیتر دراکر در این زمینه جمله ی جالبی دارد: «هنگامی که از آسمان، مائده ی آسمانی می بارد، عده ای چتر بر سر می گیرند و عده ای به دنبال قاشق بزرگ تر می گردند!» کارآفرینان سازمانی، همیشه در جستجوی قاشق بزرگ تر هستند.

یک رهبر خوب فعالیت های کارآفرینانه می تواند از هر کسی قهرمان بسازد. کارآفرین سازمانی برای حمایت از فعالیت های تیم در اجرای ایده اش باید ائتلافی از پشتیبانان را تشکیل دهد. جلب نظر مثبت سرمایه گذاران، مدیران رده بالا، سهامداران و سایر گروه های ذینفع می تواند در دلگرمی هر چه بیشتر تیم کاری، بسیار موثر باشد.


برچسب‌ها: کارآفرینی سازمانی, ریسک پذیری, کارآفرین, کارآفرینی با سرمایه کم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.