کارآفرینی

کارآفرینی

کارآفرینی، نحوه تصمیم گیری کارآفرینان، کارآفرینی با سرمایه کم، کارآفرینی در ایران
کارآفرینی

کارآفرینی

کارآفرینی، نحوه تصمیم گیری کارآفرینان، کارآفرینی با سرمایه کم، کارآفرینی در ایران

باورهای اشتباه راجع به کارآفرینی و کارآفرینان (بخش دوم)



5-کارآفرینان تنها به سود هستند و تمام نیاز ایشان پول است

این یک حقیقت است که اقدام به یک کار مخاطره آمیز برای بقا، احتیاج به سرمایه دارد. این امر نیز درست است که تعداد بسیار زیادی از شکست های شغلی بر اثر فقدان پشتیبانی مالی مناسب رخ می دهد. اما داشتن پول، تنها محافظ در برابر شکست نمی باشد. بیشتر اوقات ناکامی بر اثر فقدان تامین مالی مناسب نشانگر سایر مشکلات بدین شرح است:

عدم صلاحیت مدیران،

فقدان درک مسایل مالی،

سرمایه گذاری ناچیز،

طرح ریزی ضعیف  و ...


6- تمام نیاز کارآفرینان خوش شانس اند

کارافرینان آماده ی که در پی فرصت ها هستند، در هنگام روبرو شدن با آن بیشتر خوش شانس به نظر می آیند. در حقیقت آن ها برای درگیر شدن با موقعیت ها و تبدیل آن ها به موفقیت از آمادگی بیشتر برخوردار می باشند. آنچه که در حقیقت باعث می شود یک فرد خوش سانس به نظر برسد عبارت است از آمادگی، عزم راسخ، آمال و آرزوها، دانش و خلاقیت.

7- برای کارآفرینان بی اطلاعی نعمتی است

این اسطوره که طرح ریزی و ارزیابی بیش از حد، منجر به یکسری مشکلات دایم می شود، یعنی تحلیل مفرط به فلج شدن منتهی می گردد. در بازارهای رقابتی امروز که نیازمند برنامه ریزی دقیق و آمادگی می باشد، جایی ندارد.

8- کارآفرینان در جستجوی موفقیت، شکست های زیادی را تجربه می کنند

این یک واقعیت است که بسیاری از کارآفرینان قبل از آنکه موفق شوند از شکست هایی رنج می برند. آن ها از این ضرب المثل پیروی می کنند که : «اگر در اولین بار موفق نشدی، دوباره و دوباره سعی کن» در حقیقت ناکامی، می توانند درس های زیادی به آنانکه دوست دارند بیاموزند، بیاموزد و آن ها را به موفقیت های آتی رهنمون سازد زیرا با انجام هر کار مخاطره آمیزی فرصت های جدید و ناخواسته افزایش می یابد.

9- کارآفرینان حد نهایی خطر پذیران هستند

نگرش عمومی در مورد ریسک کارآفرینان تحریف شده می باشد. علی رغم اینکه ممکن است چنین به نظر آید که یک کارآفرین در حال قمار کردن، با  یک شانس وحشتناک است، حقیقت این است که معمولاً کارآفرین براساس یک ریسک معقول یا حساب شده عمل می کند. کارآفرینان موفق، به وسیله ی برنامه ریزی و آمادگی تلاش می کنند تا به منظور کنترل بهتر سرنوشت خودشان، میزان ریسک موجود را به حداقل برسانند.


برچسب‌ها: کارآفرینان, کارآفرینی, کارآفرینی با سرمایه کم, کارآفرینی چیست

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.