کارآفرینی

کارآفرینی

کارآفرینی، نحوه تصمیم گیری کارآفرینان، کارآفرینی با سرمایه کم، کارآفرینی در ایران
کارآفرینی

کارآفرینی

کارآفرینی، نحوه تصمیم گیری کارآفرینان، کارآفرینی با سرمایه کم، کارآفرینی در ایران

باورهای اشتباه راجع به کارآفرینی و کارآفرینان (بخش اول)


گذشت سال ها، اسطوره های فراوانی درباره کارآفرینی پدید آمده است. این اسطوره ها نتیجه فقدان پژوهش در باب کارآفرینی هستند. همان طور که بسیاری از پژوهش گران متذکر شده اند، مطالعه ی کارآفرینی هنور در حال انجام است و از این رو، عامه ی مردم همچنان به آن ها باور خواهند داشت تا اینکه یافته های پژوهشی معاصر بر آنها خط بطلان بکشد.

1- کارآفرینان اهل عمل هستند نه اهل اندیشه

در حقیقت کارآفرینان افرادی بسیار روشمند هستند که حرکات خود را به دقت طرح ریزی می کنند. امروزه تاکید بر ایجاد طرح های تجاری روشن و کامل شاخصی است که نشان می دهد کارآفرینان اندیشمند به اندازه ی کارآفرینان «عمل کننده» اهمیت دارند.


- کارآفرینان متولد می شوند، ساخته نمی شوند

امروزه، شناخت کارآفرینی به عنوان یک علم به رد این اسطوره کمک کرده است. کارآفرینی همچون کلیه ی علوم دیگر، دارای مدل ها، فرآیندها و موارد مطالعاتی است که مطالعه و بررسی در خصوص این مبحث را میسر می سازند.

3- کارآفرینان همه مبتکر هستند

این عقیده که کارآفرینان مبتکرین هستند نتیجه درک غلط و کوته بینی است، گرچه بسیاری از مخترعین کارآفرین نیز هستند، کارآفرینان متعددی، انواع فعالیت های نوآورانه را انجام می دهند.

4- کارآفرینان وصله های ناجور علمی و اجتماعی می باشند

این باور که کارآفرینان بی لیاقتان دانشگاهی و اجتماعی هستند بر اثر مشاهده برخی از صاحبان مشاغل است که پس از اخراج از محل تحصیل یا ترک کسب شرکت های موفقی را تاسیس کرده اند. بوجود آمده است. امروزه کارآفرین به عنوان یک قهرمان اجتماعی، اقتصادی و دانشگاهی شناخته می شود. از این به بعد کارآفرین نه به چشم یک بی لیاقت بلکه به عنوان یک حرفه ای نگاه می شود.


برچسب‌ها: کارآفرینان, کارآفرینی, کارآفرینی با سرمایه کم, کارآفرینی چیست
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.